Nuts for dinner - part II

vrijdag 20 december 2013

U las het al, na het eekhoorntjeskleedje voor de jongste, beloofde ik de oudste een rokje uit datzelfde stofje. En belofte maakt schuld.


Het werd een knopenpatrokje van mme zsazsa (hoewel het model aanvankelijk een zeer hoog bommagehalte bij mij opriep, ging ik overstag na de geweldig mooie versies van mina dotter en van jansen ). Simpel (net wat de stof nodig heeft), maar toch iets anders. Ik gebruikte nog eens de kamsnaps om af te werken. Een gouden bovenaan, en een rij rode eronder. 

Alleen de maat, daar ging ik toch de mist in. Ik maakte een maat 6 jaar voor mijn 4,5 jarige. Ruim, maar, voorzienig als ik soms kan zijn, stak ik knoopsgatenelastiek in de tailleband (en produceerde daarbij de *lelijkste* knopengaten ooit - geen idee wat er daar misliep want das toch wel kunnen met een volautomatische knoopsgatenfunctie - en nee, sorry, daar krijgt u géén foto's van te zien.). 

Maar lang! Ik knipte het rokje al zonder zoomnaadwaarde. Maar zelfs dan. Het bommagehalte schoot weer even omhoog toen dat rokje bij de eerste pasbeurt tot bijna aan de enkels zakte. Extra omzomen was geen optie want ik had - in een vlaag van afwerkingsdrang waar ik op andere levensterreinen - strijken, poetsen, opruimen,... geen last van lijk te hebben - reeds kamsnaps aangebracht. Bovendien zouden de eekhoorntjes ont-poot worden - en dat kan een ware dierenvriend echt niet maken.  Rokje optrekken tot in de taille dan maar. 

De dochter, die vindt het allemaal prima.




En Janne wou natuurlijk mee poseren, met haar eekhoorntjeskleedje, nu al gebombardeerd tot favoriet.


Btw. we naderen de kortste dag van het jaar - dat is te zien aan de foto's.

De rest van de 2 yards is op weg naar de give-away winnaar in Malaga. Patricia, maak er iets leuk van!

3 opmerkingen

  1. Wauw! Ondanks de tegenslagen toch weer mooi hoor! De dochter staat er anders wel knap mee dus ik begrijp dat het haar weinig kan schelen...Ik blijf het stofje een topper vinden dus ik ben heel benieuwd om het in het echt te zien... Gracias por tu sorteo estoy muy contenta!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.