Louisa's with a twist

zaterdag 8 februari 2014

Ok, als Compagnie M een wedstrijd organiseert dachten jullie toch niet echt dat ik die zomaar ging laten voorbijgaan? Niet dat ik de pretentie heb die te kunnen winnen, want echt, er staan al een aantal prachtige naaisels op de site. Maar elke motivatie is goed om die patroontjes boven te halen. Dat ik een fan ben kon u hier en hier al lezen. Het toeval wil dat ik er op het moment van de aankondiging al een Louisa op de planning had staan voor de KCW. Nu wil een mijn planning al wel eens regelmatig in het honderd lopen (en deze blogpost van kinnekes Cloots in gedachten houdend, kom ik daar meteen eerlijk voor uit - nee, niets is perfect) dus de KCW passeerde, en geen kleedje te bespeuren.

Gelukkig zijn er daar nog de productieve naweeën. Deze week rolden er niet één, maar twee Louisa's van onder het naaimachine. Elk met een "twist".
Ik gebruikte dezelfde stof voor beide, stella blanc van petit pan (kersenpitje), en een petrolkleurige glanskatoen (Julija's). De paspel en de knopen moesten fluo-oranje worden, hetzelfde als in de petit pan-stof. Maar neem het van mij aan, het ene fluo-oranje is het andere niet. Ik kocht wat paspel in de Veritas (te rood), bestelde wat paspel bij Vermiljoen (te licht), kocht nog een stukje fluo oranje katoen bij Julija's (ook te licht) en vond uiteindelijk een 'match' in een polyyester (carnavals?-)stofje bij koekepeertje. Driewerf hoera!
Voor de jongste werd het een volledig gevoerde Louisa waar ik een peter pan kraagje bij tekende - nu ik erover nadenk, ik denk dat ik door een peter pan kraag-fase ga. Afgewerkt met dezelfde fluo-oranje paspel.
Voor de oudste had ik iets stoerder in gedachten, en werkte achteraan in plaats van met een blinde rits, met een zichtbare fluo-oranje rits (waarbij deze handleiding geweldig van pas kwam). Dit kleedje werd niet gevoerd, de zomer indachtig, maar zo'n rits op een bloot kinderlijf, ik weet het niet.Ik vreesde dat het kleed door mijn immer gehoorzame dochter na wat 'geprik' vakkundig in een hoekje gemikt zou worden. Dus ik haalde mijn aha-erlebnis vanonder het stof en voegde een 'achterflap' toe.
Voor beide kleedjes speelde ik wat met de lijnen op de achterkant.

De knopen, dat zijn met stof-beklede kamsnaps (zie hier voor een handleiding). Ja, dat kan dus ook! In plaats van de textiellijm waarover sprake in de link, gebruikte ik dubbelzijdige tape, type wondertape, dus ha, geen wachttijd voor mij. Enter efficiëntie! Man, das toch een geriefke, die snaps.

En dan volgt uiteraard nog een resem foto's met de altijd welwillende modellen.

En voor u mijn huishouden van perfectie beticht, die 'rekwisieten' in de eerste foto, dat zijn de pedagogisch onverantwoorde "bribes". Want ja, die kinders van mij, die gehoorzamen heus niet zomaar.
Edit: De publieksstem telt ook! Stemmen kan door op de wedstrijdsite van compagnie m (http://compagnie-m.com/wordpress/blog/louisas-with-a-twist-2/) te klikken op het hartje bovenaan.

13 opmerkingen

  1. Wauw!! Zo mooi allebei.
    Je hebt er echt superleuke persoonlijke touches aan toegevoegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!
    En de rits geeft precies licht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zichtbare ritsen zijn zo mijn ding niet, die achterkant van kleedje 1 helemaal wel! En nummer 2 vind ik gewoon prachtig in zijn totaliteit. Ik weet al waarvoor ik ga stemmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Heel mooi Mie! Ik kan niet kiezen welke ik het mooist vind. Ik ga eens rap stemmen zie!x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig ga je niet moeten kiezen, want ik heb ze als één project ingestuurd ;)

      Verwijderen
  5. Geweldig... hier ligt op de werktafel een Louisa (zonder peter pan kraagje weliswaar) maar met een zakdeel van voor en van achter. We zullen het maar op twee zielen één gedachte houden zeker? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, zo'n mooie kleedjes!
    En met de fluo-accenten zijn de kleedjes helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Af en toe kom ik nog eens naar deze jurkjes staren... Ze zijn magnifiek!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.