Verjaar-en-half-dagen

maandag 9 juni 2014

Nee, ik ga geen nieuwe feestdag in het leven roepen, u kan op uw beide oren slapen. Maar wie een verjaardagscadeautje van mij tegoed heeft, moet niet panikeren als dit 6 8 maanden op zich laat wachten. Het is niet zo dat ik dat dan vergeten ben, maar psychologen zouden het hebben over chronisch uitstelgedrag en dies meer. I pleat guilty.

We kwamen in de winter een paar keer samen om stof te kiezen (en eindigden met een glas rode wijn, en het besluit dat het een zomerrokje moest worden - laat mij meteen een tip geven aan toekomstige jarigen, een deadline in de verre toekomst werkt niet voor een uitsteller-pur-sang). Na enkele stevige zonnedagen maakten we er serieus werk van, placeerden ons (ditmaal zonder wijn) achter de tablet en bezochten zowat alle Vlaamse online stoffenwinkel. Annemie viel als een blok voor The Way of Flowers van Cloud9 bij Georgette (nu uitverkocht helaas) - er ging bij mij een belletje rinkelen - had ik deze in (prachtige!) rokversie al niet zien passeren bij JoChapeau?! Toen de vriendin deze zag was de knoop meteen doorgehakt. Jep, zo eentje moest het worden.
En zo geschiedde: het rokje voor de 8-maanden-geleden-jarige vriendin is een feit. Het patroon is de befaamde knipmode 6/2010 die ik eerder al eens voor mezelf maakte. Een beetje stress speelde mij parten - zou dat wel passen?- en dus maakte ik zowaar een testrokje. Ik paste het patroon een beetje aan in de taille - laat ons het erop houden dat we behoren tot een andere fruitsoort - en van de lengte ging een stevig stuk. Het is dan ook een ideaal rokje om dat stel prachtige benen van de vriendin in de verf te zetten. Er kwam een paspel aan de tailleband en het rokje werd volledig gevoerd.
Annemie, gelukkige verjaar-en-half-dag!

15 opmerkingen

  1. Het wachten meer dan waard geweest! mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze ziet er heel tevreden uit! Misschien nog eentje voor het goed te maken ;-) en dit dan na wat uitstelgedrag klaar over 4 maanden ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb... Ik wil er nog wel eentje !

      Verwijderen
    2. Begint gij al maar met stof te kiezen, dan zijn we over 4 maanden nog niet klaar ;)

      Verwijderen
  3. Het wachten is enorm beloond. Kei mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 8 maanden heeft ze moeten wachten!? Jij schandaal! :-) Maar meer dan waard, het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt é, misschien moet ik dat chronisch uitstelgedrag maar vervangen door pathologisch uitstelgedrag...

      Verwijderen
  5. Ik zag een glimp van het stofje en werd meteen hiernaartoe gezogen ! Een zalige rok ! Echt ! (en ik kan he weten ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het feit dat ze toestemt om hier in veelvoud getoond te worden, zegt iets over de mate van contentement! De vriend(inn)en waar ik al iets voor stikte, opteerden altijd voor kapstokfoto's op de blog :) Zalige stof, schoon rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Annemie had dan ook niks te opteren ;) (humm, ben ik een tikkeltje dominant in vriendschappen?! ) Maar ze deed dat met verve!

      Verwijderen
  7. wel een schoontje geworden :) En och, ik gaf mijn nichtje 3 weken geleden haar nieuwjaarscadeautje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bwo, voor zo'n schoon rokje wil ik mijn verjaardag ook wel nu ongeveer vieren ;)
    Glaasje wijn drinken en stofjes kiezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi rokje, het wachten waard! Ik heb dat prachtige stofje hier ook liggen, binnenkort toch eens verwerken, veel te mooi om in de kast te laten liggen op zomerse dagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.